Terugblik; twee jaar Branding en Support

Geplaatst: 29 april 2019 9:41 door
Twee jaar Branding en Support

Terwijl ik druk bezig was met het voorbereiden op de eerste landelijke Woonaccent dag dook ik in de archieven en zag dat het vandaag precies 2 jaar geleden is dat we de toenmalige franchisenemers in een bijeenkomst vertelden dat we het roer gingen omgooien.

De boodschap was Woonaccent stopt met Franchise!

De kern van onze boodschap is nog steeds actueel: De makelaardij versplintert, makelaarsbehoeften zijn steeds meer divers en de digitalisering heeft ongekende impact op de bedrijfsvoering. De eigen kracht en lokale identiteit van de makelaar worden steeds belangrijker. De ontwikkelingen op het gebied van online marketing, social media en websitebeheer vergen in dat opzicht veel van de makelaars. De makelaar juist op dat gebied te ontzorgen vormt de basis van Woonaccent Branding & Support.

Nu twee jaar later blijkt dat we het goed hadden gezien: Op de kantoren neemt de werkdruk alleen maar toe, mede door het grotere aandeel van online activiteiten en de verschuiving naar een meer adviserende rol van de makelaar. Je kunt er niet meer vanuit gaan dat je klanten krijgt door een kantoor op een zichtlocatie. De traditionele makelaar is passé. Alleen makelaars die met hun tijd meegaan, de klant voorop stellen en actief zijn op de nieuwe media, zullen nog aanbod krijgen.

Wij zijn blij dat ons lef wordt beloond. Het gaat goed met het nieuwe Woonaccent, het aantal deelnemende kantoren is groter dan ooit! Onlangs vierden we een bescheiden feestje vanwege het bereiken van de 50e deelnemer.

Wat was bepalend voor het succes?

De inzet van technologische middelen en met focus op internet technieken op consistente en structurele wijze positionering van makelaarsdiensten. Periodiek presenteren we thema’s en lanceren we sterke marketingacties zodat makelaars zich goed kunnen profileren. Veel makelaars focussen zich vooral op de objectmarketing. En deze staat in Nederland op een bijzonder hoog niveau. Onder andere door natuurlijk Funda, maar ook de mogelijkheden op de eigen website met kwalitatieve fotografie, film, digitale plattegronden en stylingsadvies. Dit vormt inmiddels de norm en juist daardoor kan de makelaar zich hier niet meer mee onderscheiden. Simpelweg omdat de concurrent dezelfde presentatietools tot zijn beschikking heeft.

Woonaccent laat de makelaars zien dat het onderscheidend vermogen niet ligt op de objectmarketing maar juist op de organisatiemarketing: “Wat doe jij als MAKELAAR anders dan je concurrent? Wij bieden de makelaar de juiste tools: “Marketing centraal georganiseerd met als doel het genereren van een grotere naamsbekendheid, actiebereidheid, een sterk imago!” 

Onze thema’s en acties “Proefverkopen”, “Virtueel verkopen”, “Woonaccent loopt harder” en de “Online waarde-indicatie” laten zien dat de makelaar die zicht richt op de behoefte van de klant in staat is om tegen een hogere courtage nieuwe verkoopopdrachtgevers weet binnen te halen. Daarmee heeft hij een goed verhaal waarmee de makelaar vertrouwen in zijn vakmanschap uitstraalt. Belangrijk in de concurrentiestrijd.

Wil jij je ook onderscheiden ten opzichte van je concurrentie? Lees dan meer over onze dienstverlening. Wij komen graag in contact met makelaars die samen met ons willen groeien!

Johan Tadema (06-19193908)

johan@woonaccent.nl

Terug naar overzicht

Wij zijn klaar voor jou.

Ben jij klaar voor een boost?

Wil jij de beste positie in jouw werkgebied innemen? Wij komen graag langs om te vertellen hoe we je kunnen ondersteunen. Samen zetten we jouw kantoor in de markt.